Monday, April 30, 2012

Jatuh

Assalamualaikum wbt...

Jatuh
Dulu pernah jatuh
Sekarang sedang jatuh
Mungkin kelak akan jatuh lagi
Inilah kehidupan......

Sunday, April 22, 2012

2006 dulu...

Assalamualaikum

Pada tarikh ni, aku start blogging.Walau kini dah hidup segan mati tak mau.Blogging tetap dalam ingatan aku sampai bila-bila!

Thursday, April 19, 2012

Positif

Assalamualaikum...

Aku ada seorang kawan yang sangat positif.Dah lebih 5 tahun aku kenal dengan dia,dan aku rasa aku tak pernah tgk dia marah.Oh,mungkin sekali.Tapi sekejap cuma.Biar dia lepas kemarahan itu melalui satu penulisannya.Dia lega dan akhirnya dia ok semula.Sebab itu sampai skang,kalau aku ada masalah yang terlalu berat,aku akan refer pada dia.Kalau boleh semua aku nak refer pada dia tapi aku kene hormat kesibukkan dia sebagai seorang anak,suami,pekerja dan lain-lain.

Kan bagus kalau aku dapat jadi positif macam dia.Sebab makin lama aku makin negatif dan paranoid.Dengan sikap aku ini,aku memberi kesan kepada orang2 yang aku sayang.Aku mendera perasaan mereka.Sangat teruk.Membebankan dan membiarkan mereka menderita.Tentu mereka berduka kan.Bila membuat orang yg kita sayang berduka,kita sebenarnya mendera perasaan kita sendiri.Sebab itu jiwa aku yang kental itu telah hilang dalam diri ini.Bahkan menjadi derita yang amat sangat.

Aku ingin menjadi positif.Sumpah! Tapi aku tidak tahu bila masa itu akan tiba.Aku sedang berusaha.Walau sekejap-sekejap aku akan berhenti :-(

Friday, February 24, 2012

Doa Buat Ibu

Assalamualaikum...

Kita selalu cakap yang kononnya kita sayangkan ibu kita.Ya memang kita sayangkan ibu kita.Kita belikan ibu kita dgn hadiah2.bagi ciuman dan peluk mesra pada ibu kita.Dengan itu kita rasa kitalah anak yang terhebat.Tapi lupakah kita,yang setiap kali kita solat.Pasti antara doa kita"Kau berilah kesihatan yang baik buat IBUbapaku,panjangkan umur mereka dan berilah kesejahteraan dan kebahagian dunian akhirat kepada mereka" Ini mungkin antara bait-bait doa kita sesudah solat.

Bayangkan dalam sehari sebanyak lima kali kita solat wajib.Kalau seminggu dan 35 kali kita berdoa kepada mereka,sebulan ...? setahun.....? sebab itu pentingnya solat kepada kita.Jangan kita menganggap dengan memberi hadiah-hadiah berupa kebendaan sudah membuatkan kita menjadi yang terhebat.Tapi kita lupa ada "hadiah" lain yang lebih bernilai yang hanya mampu diberi oleh anak yang soleh dan solehah dan lebih beerti dari benda lain.Ayuh.Seru diri kita untuk perbaiki solat kita.Aku menuding jari kepada diri aku sendiri yang masih juga kekadang lalai.Insyaallah.Sama-sama kita ingat mengingati sebagai tanda kasih sayang kita.

nota kaki: aku sedang berusaha memindahkan entri dari semua blog yang pernah aku ada ke sini

Wednesday, February 22, 2012

Luka Terluka

assalamualaikum wbt...

Ingatkan aku sudah mampu
Namun sesungguhnya masih belum
Sudah puas kucuba
Masih ada rasa sakit yang amat
Bila dia bercerita tentang dia yg dia sayang
Kalaulah perkara lepas tidak berlaku
Mungkin tiada rasa kecewa di hati ni :-(

Tuesday, February 21, 2012

Terukir Di Bintang - Yuna

Jika engkau minta intan permata tak mungkin ku mampu
Tapi sayangkan ku capai bintang dari langit untukmu
Jika engkau minta satu dunia akan aku coba
Ku hanya mampu jadi milikmu pastikan kau bahagia

Hati ini bukan milik ku lagi
Seribu tahun pun akan ku nanti
Kan... kamu...

Sayangku
Jangan kau persoalkan siapa dihatiku
Terukir di bintang tak mungkin hilang cintaku padamu

Monday, February 20, 2012

Niat di hati

Assalamualaikum...

Kan bagus kalau apa yang kita cuba sampaikan kepada seseorang dapat dipahami dengan sepenuhnya. Bila niat suci kita disalah anggap memang memeritkan kan. Tambah-tambah bila kita memang buat demi kebaikan dan kebahagian seseorang. Membiarkannya berlaku mungkin boleh mendatangkan kesan buruk buat hidup seseorang kan. Serik, ya aku memang tak pernah nak serik. Dulu pernah terluka, sekarang sengaja ingin menempah duka lagi. Ya Tuhan, bantu aku dengan memberi kebahagian buat dia.